Strona responsywna – co to jest?

Strony internetowe przeglądamy nie tylko na ekranach komputerów, ale coraz częściej również na tabletach i smartfonach. Ich mniejsze ekrany są jednak problemem wtedy, gdy strona została zaprojektowana w wysokiej rozdzielczości. Dlatego teraz coraz większym powodzeniem cieszą się strony responsywne będące interesującą alternatywą dla stron mobilnych.
 
Technologia dopasowana do użytkownika
Stronami responsywnymi (od responsive w języku angielskim – wrażliwy, czuły) nazywamy takie strony WWW, które automatycznie dopasowują swoją rozdzielczość zależnie od tego, na jakim urządzeniu się je ogląda. W wolnym tłumaczeniu można zatem określić je jako wrażliwe na rozdzielczość. Dodatkowo jest ona w stanie zmienić parametry nawigacji, aby uprościć je na urządzeniach z mniejszymi ekranami.
 
Strony responsywne zależnie od ilości posiadanego miejsca zmniejszają lub zwiększają czcionki, obrazki oraz odstępy pomiędzy wyrazami, mogą tworzyć kolumny lub zlewać tekst w jedną, przesuwają grafikę, a także inne elementy layoutu. W ten sposób strona niezależnie od tego, w jakiej rozdzielczości jest wyświetlana, zawsze wygląda czytelnie i można zapoznawać się z jej zawartością bez przeszkód.
 
Dlaczego warto zainwestować w stronę responsywną?
Jak zostało już wspomniane, do przeglądania stron stosujemy urządzenia o różnych przekątnych ekranu. Dlatego strona responsywna jest dobrą inwestycją, aby nie tworzyć kilku osobnych wersji stron – dla ekranu laptopa i na urządzenia mobilne osobno, co pociąga za sobą wyższe koszty. Strony responsywne projektowane są obecnie w wielu agencjach interaktywnych i przy tworzeniu strony firmowej czy sklepu internetowego warto pomyśleć o ich wyborze, aby trafić w ten sposób do większej liczby użytkowników i potencjalnych klientów.