Mówi się, że stanąć w miejscu, to tak naprawdę się cofać. Ta stara dewiza tyczy się również (a może nawet przede wszystkim) marketingu. Promocja firmy (marki) w internecie nigdy nie działa jednorazowo. To tak naprawdę niekończący się proces, którego zaprzestanie to dobrowolne poddanie się lepszej, sprytniejszej i bardziej widocznej w oczach klientów konkurencji.

Jednym z nieodłącznych elementów promocji firmy jest stworzenie funkcjonalnej i estetycznej strony internetowej. To najbardziej podstawowa forma funkcjonowania marki w internecie, platforma spotkania Klienta z firmą, prezentacja usług i produktów, zestaw wszystkich potrzebnych danych, a poza tym świetny sposób, by zwrócić na siebie uwagę. To ważne, by stworzeniu strony WWW poświęcić dużo uwagi. Ale czy to wystarczy?

Wielu przedsiębiorców uważa, że zbudowanie ładnej strony internetowej to jedyny sposób, by dać się zauważyć w sieci. To błędne myślenie, które często kończy się srogim rozczarowaniem: dlaczego nikt nie wchodzi na naszą firmową stronę? By strona stała się widoczna dla klientów, musi się też rozwijać, „żyć”, nie może jedynie „wisieć” w sieci zapomniana i nie zauważona. Dlaczego?

  1. Nieaktualizowana strona nie ma szans w Google. Nawet jeśli początkowo uda jej się wbić na zadowalającą pozycję w wyszukiwarce (co już jest trudnym i skomplikowanym zadaniem), wkrótce zostanie zepchnięta przez konkurencję, których strony prowadzą coś w rodzaju „internetowej egzystencji” – tu wciąż coś się dzieje, pojawiają się nowe informacje, zdjęcia, wpisy, „nośne” frazy pozycjonujące. Tylko takie strony są premiowane przez Google wysokimi pozycjami.
  2. Nieaktualizowana strona to martwa strona. Klient spośród stron internetowych danej branży, zawsze wybierze taką witrynę, na której coś się dzieje (newsy, wpisy na blogu, komentarze). To dla niego sygnał, że ma do czynienia z wiarygodnym zespołem prężnie działających fachowców, a nie kolejną firmą „krzakiem”, która jedynie czyha na pieniądze naiwnego internauty.
  3. Nieaktualizowana strona szybko się starzeje. Trendy w internecie wciąż się zmieniają. Niedawno panowała moda na przepych, dziś najlepiej sprzedaje się minimalizm. Strony, które nie idą z duchem czasu, szybko stają się zabawnymi reliktami przeszłości, które na tle lepszych i nowocześniejszych witryn, wypadają blado i mało wiarygodnie.

Co daje aktualizacja strony?

  1. Lepsze miejsce w Google. A to najbardziej cenne osiągnięcie w promocji każdej marki.
  2. Wiarygodność. Strona, która „żyje” wzbudza większe zaufanie Klientów.
  3. Nowoczesność. Internet to nowe medium. Tu bycie nowoczesnym – szczególnie w biznesie -przynosi same korzyści.
  4. Pozycję eksperta. Aktualizacje typu eksperckie wpisy na blogu czynią pracowników firmy wiarygodnymi fachowcami, którzy znają się na rzeczy i potrafią szybko rozwiązać wszelkie problemy swoich Klientów.

Wyobraź sobie, że twoja firma to samochód wyścigowy. Walka z konkurencją to natomiast wyścig, w którym liczy się nie tylko szybkość, ale i odpowiednie inwestycje (naprawa usterek, zakup nowych części, regularne kontrole) oraz dobór zgranego teamu fachowców, który zarówno na zawodach, jak i między nimi, będzie podejmował słuszne decyzje. To także treningi, strategiczne myślenie, analiza błędów, próba ich naprawy, dążenie do perfekcji. By samochód zwyciężał, w ruch musi zostać wprowadzony cały mechanizm – każdy tryb powinien działać nienagannie i na najwyższych obrotach. Nawet świetny pojazd bez odpowiedniego zaplecza i regularnych działań nie dojedzie pierwszy na metę. Nawet świetna firma bez codziennie realizowanej strategii nie uzyska zadowalającej sprzedaży. Jednym z podstawowych elementów strategicznych działań jest aktualizowanie strony WWW.