Mapy Google zdominowały ogólnoświatowy Internet. Trudno się więc dziwić że przedsiębiorcy chętnie oznaczają swoje biznesy na mapie giganta z Mountain View. Klient często szukając jakiegoś produktu lub usługi w swojej okolicy korzysta z narzędzia jakim są mapy Google. Często również sama obecność na mapie wpływa na jego wybór tej lub innej firmy. Jeżeli nie ma tam Twojej firmy to błąd.

Mapy Google zdominowały ogólnoświatowy Internet. Trudno się więc dziwić że przedsiębiorcy chętnie oznaczają swoje biznesy na mapie giganta z Mountain View. Klient często szukając jakiegoś produktu lub usługi w swojej okolicy korzysta z narzędzia jakim są mapy Google. Często również sama obecność na mapie wpływa na jego wybór tej lub innej firmy. Jeżeli nie ma tam Twojej firmy to błąd.

Przejdę więc do rzeczy i w kilku punktach objaśnię jak to zrobić samodzielnie. Użyję fikcyjnych danych firmy „Warzywniak Express” z Warszawskiej Woli aby zobrazować przykład.

1. Przede wszystkim musisz posiadać konto w Google. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta to wejdź na stronę https://www.google.pl/ i kliknij w guzik Zaloguj. Pojawi się formularz logowania do konta a pod nim link Utwórz konto.

2. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego będziesz mieć możliwość zalogowania się do konta.

Ważnym elementem rejestracji jest podanie aktualnego numeru telefonu, na który będą przychodzić kody weryfikujące.

4. Zaloguj się do swojego konta w Google.

5. Wejdź na stronę https://www.google.pl/business/ i w okienku wyszukiwania wpisz nazwę firmy, którą chcesz dodać do mapy. W tym przypadku będzie to Warzywniak Express Warszawa Wola i wciśnij Enter.

6. Pojawi się Informacja że nie udało się znaleźć wyniku dla tego zapytania.

7. Kliknij link „Dodaj Warzywniak Express Warszawa Wola do Map Google”.

8. Pojawi się formularz, którzy trzeba wypełnić aktualnymi danymi. Podaj nazwę, adres, kategorię najlepiej opisującą Twoją działalność, telefon oraz adres witryny internetowej, jeżeli ją posiadasz. Posiadanie strony internetowej w tym przypadku nie jest konieczne jednak jeżeli jej nie masz to koniecznie się z nami skontaktuj! Przeczytaj również artykuł Dlaczego należy dbać o wizerunek w Internecie.

9. Po wypełnieniu formularza kliknij w łączę „Jesteś właścicielem tej firmy?”

10. Zostaniesz przekierowany do kolejnego formularza, gdzie zostaniesz poproszony o informacje dodatkowe. Jeżeli nie prowadzisz działalności pod tym adresem, ponieważ na przykład jesteś „Złotą rączką” to zaznacz pole „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów”.

11. Jeżeli podane informacje są prawidłowe pojawi się komunikat o konieczności utworzenia strony w Google+. Profil Google+ omówię w innym artykule.

12. Ostatni krok to weryfikacja. Kliknij w łącze „Proszę kartkę z kodem”.
Aby uniknąć tworzenia fikcyjnych firm lub podszywania się pod innych konieczne jest sprawdzenie czy zgadza się przynajmniej adres. Dlatego też Google preferuje weryfikację poprzez wysłanie kartki pocztowej z kodem weryfikacyjnym pod adres wprowadzony w formularzu.

13. Po zgłoszeniu prośby o kartkę z kodem weryfikującym należy cierpliwie poczekać około tydzień. Gdy przyjdzie zastosuj się do instrukcji na niej zawartej, czyli wejdź na stronę gogle.com/verifymybusiness i wpisz tam kod z kartki.

14. Jeżeli występują problemy z weryfikacją spróbuj zweryfikowac ją poprzez profil firmy w Google +.

To na tyle jeżeli chodzi o dodawanie firmy do mapy Google. Jeżeli firma nie pojawiła się od razu to trzeba cierpliwie poczekać aż serwery naniosą nową lokalizację.

Uwaga

Ten artykuł przedstawia typową procedurę, która sprawdza się w 99% przypadków. Jeżeli z jakichś powodów nie zadziałała świadczymy usługi rozwiązywania takich problemów. Jeżeli potrzebujesz naszej pomocy w tym zakresie pobierz poniższy formularz, wypełnij go i prześlij na adres info@pm-group.pl

 

Jeżeli masz jakieś pytania dodatkowe to zapraszam do kontaktu oraz komentowania na naszym fanpage na Facebook