Ile czasu spędzasz codziennie na Facebooku? Jak długo na Facebooku potrafią przesiadywać Twoi znajomi? Ile razy w tygodniu otrzymujesz z zewnątrz prośby o „polubienie” jakieś strony? Nietrudno zauważyć, że świat już jakiś czas temu zwariował na punkcie mediów społecznościowych. Dziś już trudno wyobrazić sobie bez nich codzienność. To tu podtrzymywane są znajomości, to tu zawierane są nowe kontakty, to tu odbywa się nieustająca integracja. Pierwszą czynnością przeciętnego internauty po włączeniu komputera, jest logowanie się na swoich ulubionych profilach. Warto wyciągnąć z tego wnioski.
Pojawienie się mediów społecznościowych stworzyło markom i firmom ogromną okazję, by zaistnieć nowym życiem, by dotrzeć do swoich Klientów znacznie szybciej, łatwiej i w bardziej wiarygodny sposób. Facebook i inne jemu podobne platformy pozwoliły wejść firmom bezpośrednio między ludzi, co do tej pory nie było możliwe – przynajmniej nie na taką skalę.
Social media – przestrzeń dyskusji i opinii
Prócz pokazania się wśród internautów, media społecznościowe umożliwiły również uważniejszą obserwację potencjalnych klientów, efektywne badanie ich oczekiwań, a nawet dyskusję twarzą w twarz o konsumenckich potrzebach i konkretnych zachciankach. Firmy stały się tym samym bardziej otwarte. Klient, zostawiając wiadomość na fanpage’u danej marki, ma wpływ na jej tworzenie – może pochwalić jej działania, bezpośrednio zareklamować ją znajomym, albo zganić i wyrazić (często w dosadnych słowach) swoje niezadowolenie.
Firmy lubiane w mediach społecznościowych zyskują naprawdę wiele, bo zaangażowaną społeczność, która nie tylko korzysta z ich usług, ale staje się ich pośrednim ambasadorem, czymś w rodzaju wiarygodnego słupa reklamowego. Facebookowicze, którzy polecają, „lajkują”, wypowiadają się na fanpage’u danej organizacji, są jej najlepszą, rzetelną rekomendacją. Nie istnieje bardziej zaufana dla innych konsumentów reklama, niż entuzjastyczna wypowiedź dobrego znajomego.
Z drugiej strony taki rodzaj internetowej relacji na linii marka-klient wymusza na firmach zachowanie fair-play i pełne zaangażowanie w realizację potrzeb internautów. Jeden nieuważny ruch, kłamstwo w ofercie, a może posypać się lawina niezadowolonych komentarzy (tak zwany „kryzys w social media”).
Promocja w mediach społecznościowych – ogromne korzyści
Nie warto bagatelizować znaczenia social media w promowaniu siebie i własnej firmy. Przemyślane działania na popularnych platformach społecznościowych są być może trudne do zmierzenia, ale niosą ze sobą masę korzyści. Umiejętnie prowadzony profil potrafi skutecznie ocieplić wizerunek do tej pory chłodno przyjmowanej marki, trafić do nowych odbiorców i wejść z nimi w inspirujący dialog. Zyskać na wiarygodności, zaciekawiać, nabrać indywidualnych, wyróżniających się z ogromu konkurencji cech. Dlaczego więc z tego rezygnować?