Jeśli nie ma Cię w internecie, to tak jakbyś nie istniał – minęło już parę lat, odkąd to powiedzenie dołączyło do starych, dobrze znanych porzekadeł. Skrojone na miarę XXI wieku, trafia w punkt i daje do myślenia każdemu, kto próbuje coś wypromować – własną firmę, usługi, siebie. Promocja w internecie stanowi dzisiaj pierwszy, naczelny i podstawowy krok w drodze po sukces. Nie ma innego kierunku.

Szukanie zawsze zaczyna się od internetu

Żeby to sobie uzmysłowić, wystarczy przyjrzeć się własnym poczynaniom w internecie. Gdy interesuje nas zakup nowego sprzętu, szukamy konkretnych usług jakiejś firmy, chcemy dowiedzieć się, czy dany produkt w ogóle opłaca się nabyć – gdzie w pierwszej kolejności kierujemy nasze zapytanie? Oczywiście, że to internetowej wyszukiwarki. W dzisiejszym świecie opinia konsumentów w dużej mierze kreuje się na podstawie informacji zgromadzonych w sieci. Znajdujemy je na stronach firmowych, blogach, forach dyskusyjnych czy w mediach społecznościowych. Internet to zatem największe, powszechne źródło informacji.

Według tej tendencji istnienie w sieci stało się dziś nie tylko fanaberią czy przejawem nowoczesności – to norma, do której nie tylko dobrze się dostosować, ale zrobić to należy. Posiadanie własnego miejsca w internecie,  na czele ze stroną WWW czy obecnością w mediach społecznościowych, jest bowiem najlepszym z możliwych sposobów, by pokazać się światu, zaprezentować swoje najatrakcyjniejsze oblicze, dać o sobie usłyszeć.

Konkurencja nie śpi!

Naczelną motywacją, by zadbać o swój wizerunek w sieci, powinna być nasza konkurencja, która jak wiadomo – nigdy nie śpi. Trudno zdobyć dobre miejsce na rynku, pozyskać nowych klientów, gdy informacji o nas nie ma w internecie. Natomiast o naszej konkurencji jest ich w sieci od groma. Jeśli potencjalny klient szuka usług, które wykonujesz, a wyszukiwarce zamiast Ciebie, znajdzie ładną, czytelną stronę Twojej konkurencji  – jak myślisz, z czyjej oferty skorzysta?

Internet nie tylko dla firm

Oczywiście internet nie jest przestrzenią promocyjną zarezerwowaną wyłącznie dla firm. To także świetne miejsce, by zaprezentować się jako osoba prywatna. Właściwa promocja marki osobistej daje ogromne szanse młodym osobom, by dobrze wejść w rynek pracy, artystom, by zaprezentować swoją twórczość, ludziom, którzy mają coś do powiedzenia, by dać się usłyszeć. Domowa strona internetowa może stać się jednocześnie świetnym portfolio, kartą przetargową w oczach pracodawców, naczelnym składnikiem rzetelnego, kompletnego i interesującego odbiorców wizerunku.

Bagatelizowanie możliwości, które daje nam istnienie w sieci, nie ma już najmniejszego sensu. Powszechnie znane są historie tych, którym udało się zyskać sławę lub zarobić grube pieniądze właśnie dzięki internetowej aktywności. Dlaczego zatem do nich nie dołączyć?